Rise of the Tomb Raider 20 Year Celebration Collector's Edition ismertető A Yamatai szigetén történtek után – lásd: Tomb Raider (2013) – Lara Croft lelkileg összetört, mindenki őrültnek hiszi, de mélyen legbelül újabb kalandokra vágyik és tudja jól, hogy mindaz, amit átélt, amit látott, az a valóság volt. Miközben a bizonyítékok után kutakodik, véletlenül belebotlik Kitezh láthatatlan városának legendájába, amely az egykoron a 13. században élt Vladimir nagyherceghez kötődik. A legenda szerint az uralkodó a fagyos orosz tundra legmélyén felépített egy várost, amit még a legvadabb és legelszántabb mongol seregek sem tudtak bevenni, de nem a nagy fagy, és nem is az óriási katonai ellenállás miatt, hanem mert mielőtt elérték volna a falakat, az egész település rejtélyes módon egy tó mélyére süllyedt – örökre elrejtve ezzel minden titkát és kincsét. Egy ilyen legenda éppen elegendő Larának ahhoz, hogy ismét felkerekedjen, és nekivágjon a kíméletlen időjárásáról ismert Szibériának. Mivel kedvenc kalandorunk lelkileg nincs a helyzet magaslatán, ezúttal egy társ, az előző részből megismert Jonah Maiava is elkíséri útjára, aki gyakran hasznos segítségnek bizonyul, de a játékmenet során inkább Lara felszereléseire leszünk utalva a túlélés érdekében, amelyek között rengeteg újdonságot találunk majd. A zord helyszín nagyon sok veszélyt rejt, az állandó fagy, a lavinák, a nagy szél folyamatosan megkeseríti hősünk életét, de Szibéria élővilága, az óriási medvék és a falkában támadó farkasok is problémát okozhatnak a feladatok teljesítésében. A Rise of the Tomb Raider a hangulat és az atmoszféra tekintetében tehát egy egészen új oldalát mutatja meg a sorozatnak, de azért nem kell aggódni, nem csak hóban és fagyban kalandozhatunk majd, hiszen gyakran ereszkedünk le sötét sírkamrák és útvesztők mélyére is újabb nyomok után kutatva. A játékmenet tekintetében Lara Croft legújabb kalandja természetesen már kevesebbet változott, így ezúttal is az akciókon, a fejtörőkön és a történeten lesz a legnagyobb hangsúly. Hősünk ugyanis mikor nem a rejtélyes zsoldossereg tagjaival harcol, akkor változatos ügyességi és logikai feladványokat old meg, ezáltal hol ezeréves sziklákon kúszik-mászik, hol az ősi civilizáció alkotta csapdákat próbálja elkerülni. A játékban minden eddiginél nagyobb szerepet kaptak a fejtörők, de visszatér az előző részben megismert gyűjtögetés, valamint a craft-rendszer is, sőt Lara Croft sokkal változatosabb formákban tud szembeszállni ellenfeleivel, így rejtőzködhet vagy csapdákat állíthat nekik. Természetesen a Rise of the Tomb Raider-ből sem maradnak majd ki a megszokott QTE-jelenetek, de olyan újdonságokkal is szembe kell néznünk, mint a nappalok és az éjszakák változása, amelynek köszönhetően minden eddiginél változatosabb élmények várnak ránk a precízen felépített pályák során.